بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در شهرستان کنگان در حال اجراء می باشد

بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در شهرستان کنگان در حال اجراء می باشد

مدیر بنیاد مسکن کنگان استان بوشهر گفت: در حال حاضر بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در شهرستان کنگان در حال اجراء می باشد.

به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان،صبح سه شنبه ساعت ۱۰ تور رسانه ای با حضور اصحاب رسانه ،رئیس و جمعی از کارشناسان این بنیاد از پروژه های عمرانی بنیاد مسکن در این شهرستان بازدید کردند.

مهدی احمدی منفرد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان درباره نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهر کنگان اظهار کرد: بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان بوشهر در شهرستان کنگان در حال اجراء می باشد.

احمدی منفرد افزود: به دلیل برخی از مشکلات اقتصادی، مردم توان تامین آورده خود را ندارند و همین امر باعث شده که روند اجرای پروژه‌ها به کُندی پیش رود.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر سه پروژه نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهرستان کنگان شامل ۵۰۴، ۸۲ کنگان و ۸۰ واحدی شهر بنک در دست اجرا است که فقط ۵۰ درصد متقاضیان این واحدها اقدام به تامین آورده خود کرده اند.

احمدی منفرد ادامه داد: با توجه به اینکه تسهیلات بانکی در صورت تامین آورده پرداخت می‌شود، انتظار می‌رود متقاضیان نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: پروژه ۸۲ واحدی کنگان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که فاز اول آن دهه فجر و فاز دوم این پروژه نیز ۲۱ فروردین سال آینده افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پنج میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی در قالب قیر رایگان در اختیار دهیاری‌ها و ۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات مناطق محروم برای روستاهای شهرستان کنگان تخصیص داده شده که هنوز ابلاغ نشده است.

مدیر بنیاد مسکن کنگان، فراهم کردن شرایط ماندگاری مردم در روستاها را یکی از سیاست‌ها مهم این بنیاد مسکن عنوان کرد.

احمدی منفرد در باره وضعیت تملک اراضی بیان کرد: اراضی روستای پرک شهرستان کنگان ملی و به نفت تحویل شده است، روستاهای شیرینو در حریم دریا و نفت و گاز قرار دارد و تنها روستاهای کمی از جمله لاورده و برکه چوپان مشکلی ندارند و تاکنون ۱۷ هکتار زمین در لاورده و ۵۰ هکتار نیز در برکه چوپان تملک شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر۲۲۰ هکتار از اراضی واقع در روستاهای شهرستان کنگان سند صادر و مشکل تعرض به این زمین‌ها برطرف شده است.

اولین محل بازدید: پروژه اجرای کندرو روستای چاه مجنون، احمدی گفت: این پروژه به طول ۲۰۰۰ متر و عرض ۲۰ متر شامل ۱۰ متر سواره رو بعلاوه ۱۰ متر پیاده رو با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت ملی نفت از تاریخ ۱ آبان شروع به کار شد، رئیس بنیاد مسکن در ادامه گفت: پایان پروژه کندرو چاه مجنون ۶ ماه تخمین زده می شود.

او در ادامه بازدید در خصوص پروژه پارک کوهستانی روستای چاه مجنون گفت: این پارک به مساحت ۳۰۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰۰ میلیارد از اعتبارات شرکت ملی نفت در تاریخ ۲۰ شهریور شروع و مدت اتمام پروژه شش ماه تخمین زده می شود.

همچنین رئیس بنیاد در خصوص بازدید از پروژه دیوار حفاظتی برکه چوپان گفت: این پروژه جهت ایمن سازی روستا در دست اجراست، مدت انجام پروژه ۸ ماهه و مبلغ ۱۲ میلیارد ریال میزان هزینه برآورد شده است.

مدیر بنیاد مسکن کنگان گفت: سهمیه امسال صدور سند واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان ۵۰۰ سهمیه بود که در حال انجام تشریفات قانونی آن هستیم.

وی نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان کنگان را ۶۸ درصد اعلام کرد که از میانگین کشوری ۷۴ درصد کمتر است.

مدیربنیاد مسکن شهرستان کنگان گفت: بیشتر زمین‌های روستاهای این شهرستان ملی و تحویل نفت شده که همین امر باعث شده روستائیان این منطقه نتوانند وام بگیرند.

وی گفت: در زمان حاضر میزان اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان کنگان به ۶۴ درصد رسیده است.

در پایان احمدی منفرد طی نشست خبری گفت: با تلاش های نماینده مردم کنگان،جم،دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کنگان ، توانستیم بیشترین گام در راستای توسعه روستاها در سطح استان برداریم و این جای تشکر و قدردانی از این بزرگواران دارد.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه خبری صدای پرک

بندر قرآنی، گردشگری، صیادی و تجاری پرک

عنوان آگهی عنوان آگهی عنوان آگهی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی