روستایی که بار ترانزیتی جنوب کشور را به دوش می‌کشد!

روستایی که بار ترانزیتی جنوب کشور را به دوش می‌کشد!

با وجود بزرگترین صنعت نفت و گاز در منطقه جنوب استان بوشهر و تردد روزانه هزاران وسیله نقلیه در بزرگ‌ترین راه ترانزیتی غرب به شرق کشور، همواره مسیر بندر پرک باعث بروز حوادث ناگواری و مشکلات برای مردم این روستا شده است.

روستایی در ۴۵ کیلومتری شهرستان کنگان واقع شده و از توابع بخش سیراف می‌باشد. این روستا حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد و اغلب مردم پرک در حوزه‌های صیادی، کشاورزی و صنعت مشغول به کار هستند.

با وجود بزرگترین صنعت نفت و گاز در منطقه جنوب استان بوشهر و تردد روزانه هزاران وسیله نقلیه در بزرگ‌ترین راه ترانزیتی غرب به شرق کشور، همواره مسیر بندر پرک باعث بروز حوادث ناگواری و مشکلات برای مردم این روستا شده است.

برای بررسی و دیدن مشکلات بندر پرک لازم نیست راه دشواری سپری کنید، تنها کافی است به این روستا رفته و در همان ورودی روستا مشکلات متعددی مشاهده کنید که برای سلامتی همه افرادی که از این مسیر عبور و یا اهالی که زندگی می‌کنند خطرناک است و می‌بایست این مشکلات رفع گردد.

با توجه به اینکه مسیر اتوبان از سمت سیراف در ورودی بندر پرک بدون علائم هشداردهنده بوده، رانندگان را دچار تردید کرده و از سوی دیگر، وسایل نقلیه با سرعت زیاد مسیر اتوبان از سمت عسلویه در  مسیر روستا را طی کرده و تصادفات متعددی رخ داده است.

 

این درحالی است که ورودی بندر پرک یک زیرگذر می‌باشد که سقف آن هم گرفته نشده و در اغلب تصادفات خودروها به درون پل سرازیر شده و باعث نگرانی برای اهالی که از آن مسیر تردد می‌کنند، شده است.

یکی از اهالی بندر پرک در گفت‌وگو با خبرنگارفارس گفت: با توجه به موقعیت مکانی که پرک دارد، هنوز در ساحل آن برای مقاصد گردشگری و تفریحی اقدامی صورت نگرفته؛ همچنین ورودی پرک که اتوبان از آن می‌گذرد، وضعیت خطرناکی دارد که همیشه حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

دهیار بندر پرک در این رابطه گفت: موضوع ورودی بندر پرک از سال ۹۶ در جلسات متعدد با مسئولان شهرستان و استان مطرح و پیگیری شده؛ حتی در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی هم از این ورودی بازدید شده است.

فاز اول اصلاح ورودی پرک در حال اجرا است

حشمت‌اله آتش بار اضافه کرد: برای اصلاح ورودی روستا چندین طرح ارائه شد و در نهایت با هم اندیشی مسئولین طرح ورودی روستا کامل گردید و اکنون فاز اول ورودی و خروجی در حال اجرا است. 

به گزارش فارس، عدم تکمیل بلوار اصلی روستا و اسکله صیادی، عدم روشنایی اماکن ورزشی و همچنین عدم وجود فضای فرهنگی(کانون فرهنگی ‌و‌ پرورشی) در این روستا از جمله مشکلات روستای پرک می‌باشند.


دیدگاه‌ها (۱)

بسیار عالی 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه خبری صدای پرک

بندر قرآنی، گردشگری، صیادی و تجاری پرک

عنوان آگهی عنوان آگهی عنوان آگهی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی