دین و مذهب مردم بندر پرک

دین و مذهب مردم بندر پرک

بندر پرک از توابع بخش سیراف استان بوشهر 2کیلومتری بعد از سیراف به سمت عسلویه واقع شده است مردمان خونگرم و مهمان نواز این بندر بیشتر به شغل صیادی و کار در دریا مشغولند.جمعیت این بندر حدود 5000نفر که از اقوام و طوایف مختلف با دو زبان عربی و فارسی در کنار هم با خوبی و خوشی و صلح و آرامش زندگی می کنند.

ساکنین اصلی بندر پرک همگی مسلمان و تا امروز نیز همچنان بر دین اسلام هستند .پیروان دو مذهب چنان برادرانه و صمیمی سال های سال با یکدیگر زندگی کرده‌اند که روح اخوت و برادری واقعی در نهاد تک تک آنها دیده میشود.محبت و یکدلی از ویژگی های بارز مردم بندر پرک می‌باشد که نشان از اخوت دینی و یکپارچگی اسلامی دو مذهب دارد.آن ها همیشه در مناسبت های دینی،جشن ها،اعیاد،مراسم عروسی و در مجالس تشییع و خاکسپاری مردگان همدیگر شرکت می‌کنند و در خوشی ها و ناخوشی ها برادرانه کنار یکدیگرند.

مردم ساکن بندر پرک از قدیم تا امروز،در تعلیم و حفظ این کتاب آسمانی به فرزندان خود تلاش ها کرده‌اند.برای تعلیم کریم در بندر پرک مردم فرزندانشان را نزد ملّاها در مکتب‌خانه ها می‌برند.مکتب خانه ها در زیر سایه ی درختان کور،پل ها و مساجد برگزار می‌شد.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه خبری صدای پرک

بندر قرآنی، گردشگری، صیادی و تجاری پرک

عنوان آگهی عنوان آگهی عنوان آگهی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی