پایان ۹ سال کابوس اعدام در بندر شیرینو

پایان ۹ سال کابوس اعدام در بندر شیرینو

زندانی شیرینویی محکوم به اعدام پس از تحمل ۹ سال حبس، با وساطت ریش سفیدان و بزرگان بدون هیچ چشمداشتی با بخشش خانواده مقتول از طناب دار نجات پیدا کرد.

با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضایی، مسؤولین ندامتگاه برازجان، معتمدین و متولیان فرهنگی منطقه و شورای اسلامی بندر شیرینو برای کسب رضایت خانواده مقتول صورت گرفت، در نهایت بامداد امروز اولیای دم از حق خود گذشتند و با اعلام رضایت و بخشش، این محکوم اهل یکی از روستاهای شهرستان کنگان  زندگی دوباره یافت.


 تقاضای قصاص از سوی خانواده مقتول که عضوی از خانواده را از دست داده، مساله ای شرعی، قانونی و از حقوق اولیای دم است، با این وجود در آموزه های دینی روایات بسیاری در زمینه بخشش و گذشت وجود دارد و بر این امر تاکید شده است.


 ابراهیم بهمنی رئیس شورای اسلامی بخش سیراف گفت:  قرآن، قصاص را یکى از احکام مهم اجتماعى اسلام و ضامن حفظ خون ها مى داند و آن را مایه حیات جامعه مى شمرد. اما در عین حال عفو و گذشت را برتر از آن مى داند. 


چنین گذشت ها ای ریشه در اعتقادات و باورها، ارزش ها و رفتارها، دین دارد.


بهمنی در پایان گفت: ترویج فرهنگ گذشت و توجه به صلح و سازش را یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های هر مسلمان است.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه خبری صدای پرک

بندر قرآنی، گردشگری، صیادی و تجاری پرک

عنوان آگهی عنوان آگهی عنوان آگهی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی