مطالبه نکردن عوارض آلایندگی صنایع خیانت بزرگی در حق مردم استان بوشهر است

مطالبه نکردن عوارض آلایندگی صنایع خیانت بزرگی در حق مردم استان بوشهر است

بهمنی، رئیس شورای اسلامی بخش سیراف گفت: دریافت حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع آلاینده باید پیگیری شود تا بتوان مشکلات را رفع کرد و کار‌هایی برای خدمت به مردم انجام داد، مطالبه نکردن عوارض آلایندگی صنایع خیانت به مردم استان بوشهر است.
ابراهیم بهمنی، رئیس شورای اسلامی بخش سیراف گفت:  مطالبه نکردن عوارض آلایندگی از صنایع عظیم نفت و گاز، خیانت در حق مردم استان بوشهر است و همه باید در این زمینه تلاش شبانه روزی داشته باشند.

بهمنی گفت: از سال ۱۴۰۰ که قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد ساز وکاری برای عوارض آلایندگی مشخص شده چرا تا کنون ریالی به دهیاری ها و شهرداری ها تزریق نشده است؟

وی ادامه داد: پاس کاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان امورمالیاتی تا کی ادامه خواهد داشت؟ مردم تا کی باید چوب بی کفایتی برخی از مسئولین بخورند؟ پرداخت اعتبارات آلایندگی به شهرداری و دهیاری‌ها می تواند بسیاری از مشکلات و گره‌ها را باز کند.

تأثیر نفت و ثروت در توسعه استان کجاست

بهمنی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان، ۲۷ بخش ، ۵۲ دهستان و شامل ۴۰ شهر و حدود ۹۱۰ آبادی می‌باشد که اعتبارات عمران شهری و روستایی استان از محل اعتبارات عوارض آلایندگی امری لازم و ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بهمنی با اشاره به عقب ماندگی در زمینه های آموزشی، بهداشتی و درمانی گفت: استان بوشهر اصلاً شاخص‌های قابل تعریفی در حوزه آموزشی،بهداشتی،درمانی ندارد.

بهمنی ضمن تاکید بر پرداخت این عوارض گفت: اکنون شهرهای جنوبی استان بوشهر از جمله عسلویه، کنگان، دیر و جم هنوز تصفیه خانه فاضلاب یا محل دفع زباله شهری ندارند، در حال حاضر مردم با بیماری هایی که ناشی از فعالیت این صنایع بوده دست و پنجه نرم می کنند که این اعتبار می تواند کمک شایانی به توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی کند.

بهمنی ادامه داد: عوارض آلایندگی می تواند در جای دیگری صرف امور زیست محیطی شهرها شود، مانند فضای سبز، کمربند سبز شهری.

او گفت: مادامی که استان بوشهر نتواند به این حقوق مسلم برسد، نباید انتظار داشت که مشکلاتش با این بودجه‌های عادی سالیانه حل و یاعقب ماندگی‌های آن جبران و به توسعه برسد.

اگر مسئولین به دنبال ارائه خدمت واقعی و جبران عقب‌ماندگی‌های استان هستند، حتماً باید به سمت حصول حق آلایندگی‌ها و مالیات بر ارزش افزوده صنایع گاز،نفت و پتروشیمی باشند که این مهم را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم مطالبه این حق خیانت به مردم بوشهر است، بیان کرد: همکاری همه‌جانبه رسانه‌ها،چهار نماینده مجلس،استاندار، نماینده ولی فقیه،نماینده خبرگان رهبری، مدیران صنایع استان به عنوان کارشناس امر، مسئولان مجری مالیاتی استان و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی را خواستار هستیم.

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پایگاه خبری صدای پرک

بندر قرآنی، گردشگری، صیادی و تجاری پرک

عنوان آگهی عنوان آگهی عنوان آگهی
آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی